miércoles, 16 de mayo de 2018

Liber Pennae Praenumbra - En Español


(CAVEAT: The following is a newly-received Spanish translation of Soror Nema’s Liber Pennae Praenumbra, found in English in this link, as well as in the beautiful new print edition)

El presente texto, fundamental en muchos sentidos, es incomprensiblemente difícil de hallar en español.
Existen cuando menos tres traducciones de este libro. La mejor de ellas, realizada al lado de otros textos relacionados, ha desaparecido de la red, y ahora sólo se encuentra una que no me satisface, mientras que la versión en el libro de Soror Nema, Magia de Maat, se encuentra además incompleta. Esta noche, bajo la Luna NUeva, he recibido esta nueva versión.


LIBER PENNAE PRAENUMBRA

En el Eco del Akasha se encuentra esto inscrito:

Por la misma boca, Oh Madre del Sol, es la palabra exhalada y el néctar recibido. Por el mismo hálito, Oh Contrapeso del Corazón, es lo manifiesto creado y destruido.
No hay sino una puerta, aun cuando aparentan ser nueve, Mimo-danznte de las Estrellas. ¡Cuán bella vuestra trama y red, refulgente en la ígnea oscuridad del espacio!
¡Los dos que son nada os saludan, Llama Negra que movéis a Hadit! En tanto menos y menos crece el Uno, Pra-NU puede manifestarse más y más. Habladnos ahora a nosotros, los niños del tiempo-que-vendrá; ¡declarad vuestra voluntad y concedednos vuestro Amor!
Entonces habló Aquella-Que-Se-Mueve:
¡Yo me arrojo sobre vosotros, Niños de Heru! Todos vosotros quienes amáis la Ley y la guardáis, sin retener Nada para vosotros, son bendecidos. Habéis buscado las partes dispersas de Nuestro Señor, sin cesar jamás de conjuntar todo cuanto ha sido. Y en el Reino de los Muertos habéis vosotros engendrado a partir de lo Muerto al Refulgente. Vosotros alumbrasteis entonces, y Le nutristeis.
Vuestro Territorio de Leche tendrá la miel también, esparcida como rocío por el Divino Ginandro. El placer y el deleite radican en la Obra, la Totalidad que sobrepasa por mucho a las Partes unidas.
El Señor de las Partes es situado dentro de su reino, como lo fue hecho por Bestia y Ave. El territorio del Sol se encuentra abierto sólo para los Niños. Poned atención al Niño Eterno - su Usanza fluye libre, y favorece a la Naturaleza de vuestro ser.
Una Voz exclamó en el Eco de Cristal:
¿Qué significa este mostrar? ¿Se ha ladeado el Tiempo mismo? ¡El Halcón sólo ha volado sesenta veces y diez en Su curso asignado!
Ella sonríe, tan bella como la Noche:
Observad, Él extiende Sus alas en vuelo todavía, derrama y esparce la Luz Dorada sobre los corazones de los hombres. ¿Y dónde vuela Él, y de qué medios se vale? La Pluma y el Aire son suyos para cabalgar, para sostenerle siempre en su IR.
Los pilastros de las eras permanecen inmutables, firmemente Set-uados. El Día del Halcón ha visto apenas su amanecer, y habrá de ver su medida correspondiente de acuerdo a las Leyes del Tiempo y Espacio.
La Voz entonces habló:
¿Entonces la Visión ha fallado? ¿Os contemplo de manera torva, creyendo que sois Quien No sois?
Ella danzó y giró, esparciendo luz de estrellas en su risa silenciosa.
Yo Soy Quien aparento ser, en ocasiones, y por otra parte llevo un triple velo. ¡No os confundáis! Por encima de todo, la Verdad prevalece.
Yo soy la No-Confinada. ¿Quién hay que me diga no, que diga, “No pasaréis”? ¿Quién puede en verdad decir, “Vuestro tiempo está todavía por venir”, cuando el Tiempo mismo es mi principal servidor, y el Espacio el Mayordomo de mi Templo?
En verdad, Oh Voz del Akasha, Yo soy el medio por el cual habláis. Por la misma boca que respira el Aire, palabras de duda se derraman. En silencio, entonces, conocedme. Puesto que he venido con propósito en este tiempo, para ayudar a los Amantes del Halcón a volar.

La Palabra del Vuelo
Quien vacila en el Vuelo debe por eso caer: la grandeza de los Dioses está en el IR.
Cuando primero plumasteis, Amado de Heru, el cascarón que por largo tiempo os había protegido se había roto. Sobre las Alas de la Voluntad os aventurasteis, ganando fortaleza y poder conforme volabais. Obtuvisteis todo el conocimiento del Reino Emplumado, por medio del cual os volvisteis tan perfecto como el Sol. Los amigos y los maestros todos se volvieron hermanos.
El Cisne real, la Garza y el Búho - el Cuervo y el Gallo os ayudaron. La Belleza del Halcón mismo fue otorgada, las virtudes del Pavo Real, el Colibrí y el Somorgujo. El Águila reveló su naturaleza interior y los misterios de la misma – he aquí que fuisteis testigo de cómo, con su León, ella llegó a ser el Cisne. Y el Ibis del Abismo mostró el Conocimiento.
Volasteis, ¡Oh Reyes y Ermitaños! Y voláis incluso ahora, dentro de la flexión exquisita de NU. Pero los hay entre vosotros, y por debajo de vosotros, quienes atarían vuestras alas y os arrebatarían del firmamento.
¡Mirad bien vuestro interior! ¡Juzgad bien vuestro Corazón! Si vos sois puro, su peso no es mayor que el mío. No os hundirá en el Abismo. Ya que el Oro es Luz, mas el Plomo es fatal en el volar – sondead vuestras propias profundidades, en la Verdad y en auto-conocimiento.
Si algo os obstaculizase, es obra vuestra. Contemplad ahora esta enseñanza al interior del Templo.
Diciéndolo así, Ella-La-Que-Se-Mueve asumió la forma de la gran Llama Negra, la cual crecía desde el eje central y ondeaba fuera hacia el Vacío. Los Niños de Heru observaron en silencio, y escucharon Sus palabras que cobraban forma en sus corazones.
¡Contemplad! Esta lente de Estrellas que ahora rota en el Espacio ante vosotros - los hombres bien la han llamado Andrómeda. A través de ella Yo fluyo hasta el sagrado Can de la Luna, y desde allí a Ra, y desde allí a vosotros, Oh Sacerdotes.
No debéis permanecer conformes mientras estéis en el Reino, sino esforzaros y así exceder en lo que se ha hecho. En el Amor de la Dama del Norte, y en la Voluntad del Príncipe del Sur, haced toda cosa cual fuere. En el poder de la Estrella de los Siete-rayos comprehended a la Bestia. Y desde el HAD del Corazón deleitaos en vuestra querida arqueada de estrellas.
Haced todo esto, y entonces, pasad más allá. Abandonad cualquier cosa que os pudiese distinguir de cualquier otra cosa, sí, o de ninguna cosa. ¡Si el cazador de aves os atrapase, abandonad vuestro manto de plumas colgando de su mano y remontad desnudo e invisible más allá!
¡Pero ahora! Como sacerdotes al interior del Templo estáis aquí, como Reyes, y Guerreros, Magos todos. La Usanza está en la Obra.
El Oculto que se encuentra en el Abismo ahora presenta a los dos en los cuales es forjada la Más Alta Alquimia: sosteniendo la Tierra está Chthonos - apréndelo bien, y todas las ataduras serán aflojadas por la Operación de la Voluntad. Remontándose sobre el Espíritu, está Ychronos, cuya naturaleza es la duración y el paso de la misma.
Los dos son uno, y forman la esencia del Reino. Quien obtiene maestría sobre ellos es Maestro del Mundo. Ellos son las absolutas llaves de la Transmutación, y las llaves del poder de los otros Elementos.
Los Sacerdotes-Guerreros recibieron las Llaves, y las guardaron en sus ropajes, para mantenerlas bien ocultas sobre sus corazones. La Llama Negra parpadeó y menguó, tornándose pequeña, una canilla, emplumada y puntiaguda. No habiendo nada sobre qué escribir, uno de entre los Sacerdotes vino, y tendió la piel de su cuerpo sobre el altar como pergamino viviente.
Ella-La-Que-Se-Mueve escribió allí una Palabra, mas no la mostró ante ellos. Con paciencia aguardaron todos los Reyes y Ermitaños, con plena certeza de la Comprensión final.
La Pluma creció una vez más, y redondeó estrechamente sus bordes, tornándose a sus ojos el Yonilingam. La imagen vino del Antiguo Baphomet, el Cornudo, quien habló:
De antiguo conocisteis la Llave del Dos-en-Uno unidos. Habéis vivido y amado en plena medida como NU y HAD, como PAN y BABALON. El Misterio de mi propia imagen conocéis también, puesto que tal Verdad era para las antiguas Ordenes del Oriente y del Occidente.
Bipartita ha sido la Raza del Hombre en su extensión. El Padre y la Madre hicieron un Niño. Yo soy el mayor de los Niños, es verdad - pero ahora el más joven se alza a Su Día.
La naturaleza de la verdadera Alquimia es que cambia no sólo la sustancia de la Obra, sino que cambia también por lo tanto al Alquimista. Vosotros cuya Voluntad es Obrar de este modo, contemplad mi imagen inversa, y considerad bien su significado para vuestra Tarea.

La Muestra de la Imagen
Fuera del Yonilingam emanó una Nube, violeta e inyectada de luz. En su corazón nebuloso de aquello un sonido se alzó, vibrando con suavidad, no obstante colmaba todas partes.
Enjoyada y destellando luces de arcoíris desde sus Alas, se hallaba suspendida en medio una humilde ABEJA. Con franjas de oro y marrón, suavemente peluda y de forma curvada, hizo brillar sus ojos hacia los Sacerdotes y Reyes congregados.
Habló entonces Ella-La-Que-Se-Mueve desde la niebla circundante:
Este es el símbolo de la Obra-por-venir, el Gran Ginandro en su forma Terrenal. El Mago ha de crecerá en semejanza de la ABEJA conforme el Eón se despliega, un líder y una selal para la Raza del Hombre.
¿Qué entonces de su naturaleza muestra la ABEJA?
Observad, no es masculina ni femenina en el singular. Labora durante el día en constante vuelo, un hacedor sin ego, cuya Voluntad y la Voluntad de la Colmena son sólo una.
Recolecta el Néctar de las flores, vuela hasta la Colmena y allí, en pura Com-Unión, realiza en este mismo cuerpo la Transubstanciación.
El néctar es ahora miel. De abeja a abeja, se transfiere, hablando todos los Misterios de la Colmena desde y a cada boca. Por la misma boca que primero recolectó, es la miel gastada. La Alquimia secreta al interior de los Centros se torna Dorada-Plateada.
La Colmena vive ahora, inmortal. Con reina y obreras, zánganos y constructoras, soldados y nodrizas - todos son uno. En constante renovación de vida, la Colmena respira como Un Ser - ya que en verdad lo es. En la Voluntad de la Colmena es realizada la voluntad de la Abeja. Cada una en su lugar asignado, las Abejas realizan su Voluntad en ordenada armonía.
La imagen se desvanece. Ahora la Pluma allí situada se mueve de manera danzante, desplegando desde el eje central largas alas, transformándose en la forma del oscuro Buitre.
Pero sabed, Oh Niños del Halcón, que un Hombre no es una Abeja. Él puede sacar provecho de tal imagen, para aprender de la Sabiduría en la Operación. Contemplad en mí otra imagen para la instrucción de vuestro corazón.
Se alzó ante sus ojos la Torre del Silencio, en donde los Amantes del Fuego tienden a sus muertos.
La forma del Buitre descendió suavemente allí, y comió la carne de los cadáveres hasta el hueso. El viento aulló, desolado, en este lugar espantoso, haciendo revolotear las mortajas sobre los huesos de marfil.
Silenciosamente, la Alada miraba, con sangre que impregnaba su pico. En los ojos de cada Sacerdote de los allí reunidos, su mirada funesta buscaba. En paz perfecta ellos contemplaban su exploración, ya que cada uno, como Guerrero, había hecho de la Muerte un hermano. De manera deliberada, entonces, ella desplegó sus alas, y remontó al viento, y surcó hacia lo alto desde aquel sitio.

La Entrega de la Palabra
La Eternidad reinó entonces, el Infinito el velo que colgaba sobre ellos.
En alguna parte, a alguna hora, el velo se dividió por un momento, y Ella-La-Que-Se-Mueve marchó adelante. Más bella de lo que una mujer mortal fue jamás, Ella refulgía en resplandor de perla y amatista. Fino pliegue de lino era Su túnica, ceñida en oro y plata, y sobre Su cabeza, un nemyss de azul estrellado. Su corona era sólo una simple pluma, colocada en libertad, y en sus manos el Ankh y la Vara de Sanación.
Hacia cada Sacerdote-Guerrero se movió ella, los abrazó y besó. Entonces, sentada en el medio, Ella les habló como un camarada de igual rango.
"Todos vosotros que practicáis bien el Elevado Arte, escuchad. Nada permanecerá oculto a vuestra vista. Todas las fórmulas y Palabras las habréis de descubrir, siendo iniciados por aquellos cuya Labor es ayudar a la Ley de la Voluntad".
"Habéis obrado bien en todo aquello que ha sido dado; sobre el Árbol de la Vida estáis asentados. En el Tetragrammaton habéis procedido; en todo cuanto la Bestia ha brindado habéis practicado bien. Habéis llegado a ser Hadit, y NU, y Ra-Hoor-Khuit también. Como Heru-Pa-Kraath permanecisteis en silencio. Conocéis a PAN como amante y como forma divina, y BABALON es novia y es vuestro ser para vos".
"Las fuerzas de Shaitan habéis engendrado, convocando el nexo del noventa y tres para en él obrar vuestra Voluntad. La separación por el gozo de la Unión habéis conocido, y la Alquimia es Ciencia para vuestro Arte."
"Para aquellos que saben, y tienen voluntad, y osan, y guardan silencio, ahora se ha de ir más allá".
"En la muerte está la Vida – pues ahora como siempre ha sido así. La Muerte Voluntariosa es eterna - mantenedla así. El Ser del Ego, hijo de sí nacido de Maya, debe ser muerto en el momento de nacer. El Ojo que nunca duerme debe guardar vigilia, Oh Guerreros, puesto que la ilusión es auto-generada".
"Constante vigilancia es el primer Acto - el Abismo es cruzado en minutos, cada día".
"Si habréis de danzar la Máscara, entonces enmascarad la Danza. Exquisito debe ser el Arte de esta manera; y el equilibrio en el Centro ser mantenido, o de otro modo brindaréis inusitada Vida a vuestras propias creaciones. Hollad con cautela este sendero de Operación, Mago. Un instrumento, por la Voluntad urdido, constituye un mal amo".
"Ahora en la Misa, el Águila debe ser alimentada con lo que ella ha compartido en hacer. Por la misma boca que ruge sobre la montaña, es dada la palabra-acto de Ninguna Diferencia".
"Y cuando la Voluntad declara, en ello se unirá la ABEJA para añadir el oro al rojo y al blanco. La esencia de Shaitan es Néctar aquí, el Templo es la Colmena. El León es la Flor, ahora en el momento, el Águila invoca la naturaleza de la ABEJA".
"Dentro del santuario de triple-cámara el primer néctar es recolectado. La convocación de la vara de PAN despierta el éxtasis de la apertura del portal. Y desde la tercera y más recóndita cámara, en supremo gozo, el regalo de Sothis, Hidromiel quintaesencial, brota para unirse a las lágrimas del Águila y la sangre del León.
"Solve et Coagula. Com-Unión por medio de ello, donde el Cosmos mismo se disuelve, y se re-forma por la Voluntad. Y sabed, si algo puede ser así ordenado en el Reino, que tres o más es cero, así como más antiguas verdades'.'
Entonces se movieron los Sacerdotes-Guerreros, y de entre ellos, uno sin nombre se adelantó.
"Nosotros os conocemos, Señora, aun cuando Vuestro nombre no ha sido pronunciado hasta ahora. Pero decid ahora - ¿qué fue escrito sobre la piel del hombre? ¿Cuál es la palabra que Vos dais?''
Ella sonrió y extrajo de su túnica un rollo de pergamino, con la forma de una Estrella. Desenrollándolo, Ella lo volteó, de manera que todos pudieran ver.

IPSOS

"¿Qué es esta Palabra, Oh Señora - cómo puede ser utilizada?"
"En sabiduría silente, Rey y Sacerdote-Guerrero. Permitid que el acto refulja y que la palabra se oculte; el acto es lámpara suficiente para velar el rostro".
"Es la palabra del sendero veintitrés, cuyo número es cincuenta y seis. Es la Morada inexpresable, allí donde la Danza de la Máscara es enseñada por Mí. Tahuti vigila sin el Simio; Yo soy el Buitre también."
"Es el Cáliz del Aire y la Vara del Agua, la Espada de la Tierra y el Pentáculo del Fuego. Es el reloj de arena y la serpiente que muerde la cola. Es el Ganges que deviene en Océano, la Usanza del Niño Eterno".
"Nombra la Fuente de Mi Propio Ser - y del vuestro. Es el origen de esta transmisión, que se canaliza a través de Andrómeda y de Set. ¿Qué raza de dioses hablan al Hombre, Oh Voluntariosos?
La palabra de Ellos es a la vez Nombre y Hecho.
"Es para vosotros mantra y encantamiento. Proferirlo es provocar cambio seguro. Sed circunspecto en sus usos - puesto que si su verdad fuese conocida en el exterior, podría acaso conducir a los esclavos a la locura y la desesperación".
"Sólo un verdadero Rey-Sacerdote puede conocerla por completo, y permanecer en equilibrio a través de su IR en vuelo. Esto es todo cuanto Yo hablo por ahora. El Libro del Presagio de la Sombra de la Pluma está completo. Hacer vuestra Voluntad será la totalidad de la Ley. El amor es la Ley, el Amor bajo la Voluntad”.

Donat por Omne
Scriba - Nema
Sol in Capricornus
Anno Heru LXX
Cincinnati, Ohio


Traducido bajo la Luna NUeva
 15-16/Mayo/2018
Con Su pluma
Esto es por ti, Nema
Cuerno y Fuego
Luis G. Abbadie
93-418-696
700

jueves, 10 de mayo de 2018

Concerning an Untold Fragment in the Life of Borges


What follows is a tantalizing account which sorely needed to be made available to the English-speaking community. In a further entry I will refer to further evidence about Borges' familiarity with the Necronomicon presented by Rodolfo Martínez and Aelfwine, and to a surprising correlation between one of Borges' greatest stories and an Alhazredic passage. For now, I leave you with the following piece

Concerning an Untold Fragment in the Life of Borges 

José A. Oliver

Now that a hundred years have passed since the birth of Jorge Luis Borges, I believe it is of utmost interest that the honorable members of the Lodge T .... whom I am addressing today know what the Argentine writer himself entrusted to me a long time ago: a terrifying secret that may change the way the world conceives ​​him. 

I met Jorge Luis Borges around 1919, on a trip I made to Switzerland as I pursued an anthropological investigation. There, the so-called group of ultraist artists gathered to talk and read their works. I made contact with Borges almost by chance, at the National Library. I still remember as if it were yesterday how we coincided in the occult sciences section upon a sunny noon in the Cantonese winter. I was looking for a rare specimen of Fray Eulogius's Rex Caldei, a manuscript I had heard about very recently from a professor in Boston. I distinctly remember his striking figure against the light, on one of the wooden tables, poring through an old black leather-bound volume. Before I realized it, we had spent the whole afternoon talking about Dr. Dee, Count Kauphman, Blavatsky and various theosophical doctrines. In the days that followed, we developed a great friendship. We strolled through the streets of Geneva, conversing in perfect English; we continued to attend those ultraist gatherings, which seemed to matter less and less. Shortly afterward, he announced to me that he had to leave for Buenos Aires, where he fervently invited me to visit him. 
Jorge Luis Borges, a frequent lodger at Ulthar and great friend of elder Atal.
I returned to the Arkham faculty, from where I maintained a long and pleasant epistolary communication with him. For years we wrote to each other, and I learned about his studies on Coleridge, about his fascination with Wells, Schopenhauer, and so many others. At the same time, I told him about my devotion to texts in Sanskrit and the ancient Polynesian civilizations.
In a letter dated 1937 he told me that he had started working in a library (from which he would be dismissed in 1946 by the Perón government) and, marginally, he narrated the passing of HP Lovecraft.  I did not then know the work of the writer from Providence; the truth is that he was yet not known to the world. I remember Borges writing in that letter:

That Howard was, to a certain extent, like me. Behind those science-fiction stories, so beautifully written, was a man concerned with time, with Eternity. Yes, James, for might a mind unconcerned with Eternity, with the bleak vertigo of the aeons, hope to capture that terror which, for being so ancient, is even feared by time itself? Who could conceive without a hint of dizziness, the horrible and confirmed presence of that which is older than time? (1)

It was clear that Borges felt captivated by Lovecraft and soon, as he notified me, he devoted himself to his study, although, as the vast body of work which he bequeathed to us testifies, he did not notify anyone of this pursuit except his closest friends. I know, however, that for a certain time he was occupied in finding real traces of books like the Book of Eibon or the De Vermis Mysteriis, which were cited in the works of Lovecraft. 

In the following years I barely had contact with him. In a few scarce letters he informed me (around 1944) that a certain eye infection he suffered was aggravating and that he had finished Ficciones, one of his masterpieces, which contains a text which sheds light upon everything I intend to tell. Concerning said book, Borges told me:

Read it well, James, read it well, because in it there is something much more real than it seems... 

In this short story, included in Ficciones, we are told how an order is in possession of a great secret, which is never made explicit in the whole story. What did Borges intend to tell me with that? What strange secret concerning that community and concerning himself had he concealed and at the same time wanted to reveal? 

(The description of the unnamed story can only refer 
to "The Sect of the Phoenix" -better translated as "The Cult of the Phoenix", 
the name of which has been borrowed in vastly different instances by the likes of 
Colin Wilson and J.K. Rowling. Here in audiobook -LGAbbadie)

In May 1950, shortly after having published El Aleph, he wrote to me:

I am in pursuit after a volume that, if its existence is true, would change my entire outlook. I've been looking for years, when, apparently, I had it within hand’s reach. I will tell you about it eventually.

These are years in which his prestige is increasing, in contrast to the bitterness he suffers at home. Few letters come from him. Until 1955. 

On that year, with the fall of General Perón, he was appointed director of the National Library. Shortly afterward he wrote to me: 

Friend James, you cannot imagine the discovery I have made. As director of the National Library, I am allowed access to the weirdest and strangest volumes in our collection. Well here in the second basement, beyond several locked doors which the same key (mine) opened, after innumerable corridors of tomes that sleep the sleep of the just, I came upon a locked closet that my key also opened. And it was there, James. Just as he said, just as the bookseller from La mandragore de Paris testified, it merely was not at the university of Buenos Aires. The Necronomicon. An incredible and inexplicable volume. Yes, James, that's when I glimpsed the bottom of the well of human wisdom. It was a very old edition, perhaps dating from the XIVth Century, in Spanish, but without the name of the amanuensis, almost complete, except for the end... 

In that letter Borges seemed completely out of his mind. I tried, over the next few weeks, to phone him to talk to him and calm him down, but it was impossible to locate him. I got letters from Bioy Casares communicating Borges' embarrassment. It seemed that his discovery had upset him. It was hardly surprising. In that cellar, Borges found that, suddenly, all that barely glimpsed, perhaps feared, fantasy world became (as in one of those Cortazarian nightmares) reality, that the terms of idea and world were reversed and negated. 

At the end of that year, I received a letter from him. In it he was much calmer and level-headed. Finally, he told me:

It is all over, with my blindness. My vision is now null; I depend on my mother and my friends. The Necronomicon has shown me terrible things, I do not want to know anything else about it. From now on I will never mention it or even mention its existence.

Since then, until his death and beyond, I have always wondered what Borges saw in the Necronomicon and what he read. And that ambiguous phrase, "
It is all over, with my blindness", so strangely punctuated for a perfect connoisseur of language like him? Did the Necronomicon definitely seal Borges's blindness? Was it a divine mercy that it would worsen in such circumstances? Or perhaps Borges himself had caused that blindness, as if he were a decadent Oedipus, to escape the threat of that book? I certainly do not know. And Borges never agreed to clarify it in later letters.
Perhaps the most lucid mind that this century has given us was one of the most silently tortured. Now that one hundred years have passed since his birth and he left us so long ago, I believe that this episode of his life can serve us all to value and understand him a little more.

(James W. Queen, School of Anthropology, Miskatonic University, Arkham, Massachusetts). 

(1) This fragment and the rest such quotes correspond to the volume I have in preparation: Borges. Unpublished correspondence, 1921-1956. I must here, as in the future prologue to this work, express my thanks to his widow Maria Kodama for the permission she has given me for the publication of these letters. 

Published in the literary magazine "La bolsa de pipas". Mallorca, July 2001. No. 25.
(For subscriptions to the magazine: 
romanigue@eresmas.com or calling 971 610144). 

Translated by Luis G. Abbadie from De un fragmento no narrado de la vida de Borges with great aid from Google Translate - hey, this takes up a lot of time! 



viernes, 4 de mayo de 2018

Current 336 detour: Is Repzilla an Illuminati Pawn?



Again I stray from my usual subject to acknowledge another significant source of hidden keys. None other than the youtuber Repzilla. Just how aware is he REALLY of what he is including in his videos? Hey, he has even joked about being an Illuminati! But - is he unaware of being skillfully manipulated? 

I ran his name through the Gematria calculator:

1. THE REPZILLA GEMATRIA

As I explained in my previous post Current 336 (the Numerical Code), words that share the same number using the same gematria system share a quality, so using this code, a word or name conveys hidden meanings.

Now, Repzilla gives us 594. Among the words used by Poppy I had already identified two names with this number:
Bill Cosby 594
Chevy Chase 594 

Other correspondences are telling:
L. Frank Baum 594 (author of The Wizard of Oz; as I demonstrated in my article Poppy's Adventures Underground, the symbolism The Wizard of Oz is very important for Poppy)
The Real Alice 594 (in the same article it is shown that Poppy also shares Alice in Wonderland's symbolism)
Both Dorothy and Alice share many traits with Poppy,
as I showed in Poppy's Adventures Underground
Popular 594 (an important word for Poppy which certainly applies to Repzilla)
The Magic Name 594 (underlining the importance of names)
My Name Is 594 (same as above)
God Sees All 594 (reference to the Illuminati All-Seeing Eye)

Since Repzilla has repeatedly spoken about prophecies of the Antichrist, it defies belief that this might be unintentional:

Biblical Days 594
Rapture 594
Judgement 594
Ascension 594
The Event 594 
Raise the Dead 594 (a clear reference not only to the end of days but also to the Necronomicon)
Forehead Seal 594 (this is important; see below)

2. THE TWITTER CODE

If you hold any doubts, see the gematria of Repzilla's Twitter handle:

@zillarage 546

In my Gematria study of Poppy we find:
Is it 3:36 again? 546
Cleopatra 546 

But it is also:
Theory 546 (Repzilla specializes in theories about Poppy; there is NO WAY this is coincidental)
End of Time 546 (what better proof than his Twitter sharing apocalyptical connotations with his name?
Mark of Cain 546 (this mark is the Forehead Seal mentioned above! Again, both numbers -Repzilla and @zillarage- share essentially the same meaning!)
Deception (indeed! that is his chosen role)

GREG -ILLUMINATI CAT?

Greg is cool, no doubt about it - but is he also sinister?
Have you noticed how Repzilla is always speaking about Greg his cat? Well, there is a reason for this!

Greg 222 

We find two main themes in the number 222:
Hell 222  
Hades 222 
Edom 222 (these three are essentially the same infernal concept! Edom, identified with a hellish realm in occultism, is the abode of Cain, whose Mark is, as seen above, related to Repzilla)
Shadad 222 (the king of Irem the City of Pillars, said by both the Quran and the Necronomicon to have been built by Djin or desert demons; it is the city where the mad Arab Abdul Alhazred, author of the Necronomicon, opened the Gate to Hell or Edom for the Great Old Ones to break through)
Djin 222 (builders of Irem by Shadad's command)
Iman 222 (Shadad was a king or Iman)
Bot 222 (not only is there Zo, but Poppy has often been described as acting like a bot)

Greg's YouTube channel is called Greg the Cat; now:

Greg the Cat 564 

Which also equals:
Admiral Ackbar 564 (this clearly leads us to Ackbar's classic quote: "It's a trap!" If you doubt me, how about...)
A Death Trap 564 (see?)
East of Eden 564 (the aforementioned Edom -222- is the land East of Eden, where Cain raised a city in occult lore, evoked by the myth of Irem, concepts directly linked through gematria to "Greg", as seen above)
Forgery 564 (such is the trap of Repzilla, which Greg points at)
Am I Dreaming? 564 (the phrase Poppy mutters when she escapes the Movement Institute before being captured again by a hooded lackey of Ivan Kross. Was she wandering "East of Eden" or was she being kept prisoner in a hellish realm?)
Amazing bag by RobinDBanks

Bill Cipher 564
(a character Repzilla "concidentally" has also discussed -and is a character who actively seeks to bring about apocalypse, with winged eyes much like Poppy's under his command!)

I Need Sleep 564 (this brings to mind the 80's song Paranoimia by Max Headroom, clearly the earliest inspiration for Computer Boy. Does this mean Repzilla is threatened by the same fate as Charlie? Actually, this leads me to another suspicion which I will detail below)
Kidnapper 564 (again, see below)
Snowden 564 (like Richard Snowden, Repzilla claims to be revealing hidden conspiracies)
Unicorn 564 (will Repzilla be invited to a "pizza party"? Those unicorns in Poppy's video look so much like alien beings -is this a further warning of abduction? By the way... Abduction 534; add 30 and you have Greg the Cat 564; add 30 more and you have - Repzilla! Similarly, while Zillarage is 546, add 30 and you have 576 - MK Ultra!)

THE MKULTRA CONNECTION

Twice now has Repzilla discussed my research on Poppy. First it was a brief video on my gematrical findings which I'd shared in Facebook. Later on, when Repzilla found my blog through the late, great unofficial exhaustive Poppy index, poppy.zone, and he read about how Poppy and Titanic often use the Signs of Power from the Necronomicon, he didn't even think, almost like a reflex, he performed the Sign of Koth right there and then:
"Somebody is going to screenshot this"
Rep was noticeably taken aback at having done this, and understandably so. Performing the Sign of Koth as an automatic response is said, by Andrés Vela, author of the limited-print book MK Ultra y los OVNI, to be -according to rumors- a telling sign of somebody subjected to certain mind transmission treatments, such as those worked upon by the Los Angeles-based Movement Institute (which of course is unregistered as a legal facility because, as I pointed out in my previous posts, it is a covert occult operation).

In fact, I would not be surprised to find out that Repzilla has had episodes of "missing time" during the last few years ("kidnapper" 564), probably at times when nobody would notice. Afterwards, when he wakes up, he is feeling exhausted, as if he had not slept, and probably with fading memories of unpleasant dreams. In fact, he may be dreaming at times of disturbing black-eyed children, those forgotten children fully transformed by the Institute. Because he would have spent a few hours at a facility, subjected to procedure 314 (a far milder, earlier version of the far deeper process 336) and inducted with certain keys to include in his videos through post-hypnotic suggestion...
A haunting song which describes the forgotten children with eerie accuracy

So, that is what I was leading up to. It turns out that Repzilla's videos unknowingly hint at a very different set of revelations that a rival branch of Illuminati opposed to Mr. Kross, secret head of the Movement Institute (expelled from the "Thulsa Doom Foundation for Reptilian Rights" due to his unethical activities), is no doubt "leaking" through him, for those who have eyes to see.

If this is true, very soon now, he will notice, in his surroundings, those who prepare for a further stage which will not be erased from his memory... 

Who will save Repzilla?